Guidelines for Group Registration for ICQ2025


1. Basic Steps for Group Registration  

   1) User Registration: Register on the dedicated group registration site to create an account.  

   2) Participant Registration: Use the created account to access the "My Page" and register participants via the menu on the left.  

   3) Payment of Registration Fees: Pay the total registration fees for all participants (minimum of 2 people).  

   4) Coupon Codes: The organizer will issue free coupon codes corresponding to the number of participants.  

   5) Notify Participants: Provide the participants with the official registration site (for individuals) and their coupon codes.   

   6) Individual Registration by Participants: Participants must register on the official site, using the coupon codes to complete their individual registrations.  


2. Differences Between Individual and Group Registration  

   1) Individual Registration: Invoices and receipts are issued for each individual.  

   2) Group Registration: Allows consolidated payment for multiple participants, with a single invoice and receipt for the total amount.  

      *Note: Each participant must individually register using the issued coupon codes after the group payment is processed.  


3. Payment Methods  

   1) Domestic Payments: Credit card or bank transfer.  

   2) Overseas Payments: Credit card or bank transfer (with a different account from domestic transfers).  


4. Details on Group Registration  

   (Group registration consolidates payments for all participants. )

   1) [Dedicated Site] Log in to the group registration portal (General / Organizing Committee Companies / Supporting Organizations).  

   2) From the menu on the left, select "Participant Registration" and specify the number of participants.  

     *Options allow you to adjust the participant count.

   

 (Examples of selecting participant numbers)

   - For 2 participants:  

     Select "+ 1 Participant" from the options.  


   - For 19 participants:  

     Select "+ 8 Participants" and "+ 10 Participants."  

     *Note: The default setting includes 1 participant, 

                so you need to configure the remaining 18 participants using the options.  


   3) Select a payment method (credit card or bank transfer) and complete the payment.  

   4) After confirming the payment, the organizer will provide coupon codes for the participants.  

   5) Notify each participant of the official site URL and their coupon code.  

   6) Participants must individually register on the official site using their coupon codes.  

      *Once completed, participants will be able to download their registration certificates (QR codes). 

団体参加登録(申込)のご案内


1.団体参加登録(申込)の基本的流れ

 ① ユーザー登録  :専門サイト(団体申込用)にてユーザー登録を行い、アカウントを取得してください。

 ② 参加登録(申込):取得したアカウントのマイページにて、左側のメニューから参加登録を行ってください。

 ③ 参加費のお支払い:お申し込みいただいた人数(2名以上)の合計金額で参加費をお支払ください。

 ④ クーポンコード :事務局より、参加人数分のクーポンコード(無料)が連絡されます。

 ⑤ 参加者への連絡 :参加者へ、公式サイト(個人申込用)のURL、およびクーポンコードをご案内ください。

 ⑥ 参加者による申込:参加者は、公式サイトにてユーザー登録を行い、クーポンコードを使用し参加登録(申込)を完了します。


2.個人参加登録と団体参加登録の違い

 1)個人参加登録:お一人様単位で請求書および領収書が発行されます。  

 2)団体参加登録:複数名分の参加費をまとめて支払うことが可能で、総額での請求書・領収書が発行されます。  

  *入金後に発行されるクーポンコードを用いて、各参加者が個別に個人登録を行う必要があります。


3.参加費の支払いについて

 1)国内:クレジットカード、または銀行振込  

 2)海外:クレジットカード、または銀行振込 *国内の振込口座と異なります。


4.団体参加登録(申込)のご利用の詳細について *団体申込は、参加人数分の参加費をまとめて支払う仕組みです。 

  ①[専用サイト]【団体申込(一般/組織委員企業/後援団体)】にログインします。  

  ②左メニューから「参加登録」を選択し、参加人数を登録してください。  

   *オプション選択で参加人数を設定できます。  


  (例)参加人数の選択方法(1名分は、デフォルト設定になります。)


      ■参加人数が2名の場合■

       ・オプション +1名 を選択してください。 

     


      ■参加人数が19名の場合■

       ・オプション +8名 を選択します。

       ・オプション +10名 を選択します。


         *1名分はデフォルト設定のため、それ以外(18名分)の人数分を

                             オプションの人数を組み合わせて設定してください。


  ③決済方法(クレジットカードまたは銀行振込)を選択し、入金を完了します。 

  ④事務局が入金確認後、クーポンコード(無料)をお知らせします。  

  ⑤各参加者に、公式サイトとクーポンコードをお伝えいただきます。

  ⑥参加者は、公式サイトから個別に参加登録(無料)を行ってください。

   *各参加者は、参加証(QRコード)が発行できるようになります。

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